Valdag

image15
(källa)

Idag är det alltså presidentval i Ryssland, en stor icke-händelse som mer liknar en succession. Läste precis på gazeta.ru att Medvedev fått nästan 70% av rösterna.
Allt går som väntat med andra ord, och Ryssland har fått ett nytt ansikte utåt.


Att döma av det lilla jag har sett av Medvedev verkar han dock som en helt reko snubbe. Han försöker förvisso lägga sig till med Putins hållning, kroppsspråk och sätt att prata...men som Svenska Dagbladet uttryckte det känns han ändå mer som en nallebjörn än en stor läskig grizzly. Och det kan behövas efter alla KGB-assosciationer som Putin framkallade.


Åh vad jag saknar Ryssland! Nu har det snart gått två år sedan jag kom tillbaka därifrån och det verkligen kliar i hela kroppen av abstinens. Skulle lätt muta mig till ett multivisum på obestämd tid om det var möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0