Diva nummer två och tre

Jag fortsätter med tema Sovjetdivor....

image7

andra plats (eller möjligtvis delad förstaplats med Alla Pugacheva) hamnar Sofia Rotaru , som till skillnad från Alla har lyckats bevara både röst och utseende. Sofia sjunger låtar på ryska, ukrainska och moldaviska. Kolla in klassikern "Lavanda" tillsammans med Jak Ioala.



image8


tredje plats placerar jag Irina Allegrova. Irina har armenisk ursprung men sjunger mestadels på ryska (har inte lyckats få tag på någon armenisk låt med henne tyvärr). Hon spelar inte riktigt i samma kategori som Alla och Sofia, men hon har sina stunder....framförallt var hon ett konstant inslag i vår Moskvavardag.
Gillar hennes 80-talslåtar bäst.


Tack Genotjka för att du introducerat mig till alla Sovjetdivor. Rysslandshobbyn hade inte varit fulländad utan dem!

Kommentarer
Postat av: Genotjka

Nöjet står på min sida!

2008-02-01 @ 19:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0