Ryssland och mode

I Ryssland är det helt okej att se extravagant ut. Ju mer spets, bling-bling och pälsimitiation desto bättre. Extrema färger och kombinationer är inget problem. Det är en otrolig frihet! Om jag bortser från min punkarperiod har jag aldrig kunnat leva ut så mycket i klädväg som i Ryssland.
Tyvärr är atmosfären i Sverige lite hämmande, så många av mina ryska klädesplagg ligger sedan länge i garderoben och väntar på nästa slaviska pub.



För skofetischister är Ryssland och andra gamla Sovjetrepubliker rena paradiset.
Kvinnor går i klackar oavsett väder och årstid. Snygga och billiga skor går alltid att hitta, och om klacken skulle gå av finns det en ремонт обуви (skomakare) i varje gathörn som fixar klacken för en billig penning.
Till min stora besvikelse är det jättesvårt att hitta skor i samma klass här hemma. De är både dyrare och fulare. Igår slog jag dock till på ett par rea-stövlar från Din Sko....klacken kunde ha varit högre och nosen spetsigare, men man kan ju inte få allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0