Begynnelse

Det är svårt att avgöra exakt när det började. Det smög sig på, bit för bit...


Kryssningen är vad jag brukar se som inledningen, trots att jag redan innan den hade gjort en resa till Ryssland. På kryssningen blev intresset totalt, fulländat. Jag började brinna för landet och språket...lät mig hjärntvättas utan motstånd.


Vid mitt första riktiga möte med Ryssland var det barnsligheten jag såg. Det var som ett enda stort barnkalas - ballonger, fyrverkerier, tårtor, sång och dans. Vart jag än vände mig fanns det någon som ville framkalla ett leende på mina läppar.

 

Folk kramades, dansade ringdans, klädde ut sig. Och hela tiden den kollektiva känslan i luften som jag aldrig har upplevt i Sverige.

 

Jag blev barn på nytt.


 

image1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0